اخبار باشگاه و کوهنوردی گزارش برنامه جنگل نوردی مشند به نیارق ۵اردیبهشت ۹۸

387

بنام خالق زیبایی ها
گزارش برنامه جنگل نوردی مشند به نیارق
طبق برنامه ۶ماهه باشگاه آلپ تبریز ۵اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۴:۳۰ با یکدستگاه مینی بوس تبریز را به مقصد گردنه حیران ترک کردیم.
شروع برنامه از روستای مشند (از توابع دهستان حیران واقع در ۱۸کیلومتری جاده آستارا به اردبیل با ارتفاع ۶۰۰متر ازسطح دریا) بود .
جاده فرعی روستای مشند که از جاده معروف اردبیل به آستارا جدا میشود پیچ در پیچ بوده و شیب بسیار تندی دارد که درزمان های بارش رفت وآمد از آن خطرناک میباشد.
ساعت ۲۰شب در یکی از خانه های روستا مستقر شدیم .
ساعت ۷صبح روز جمعه ۶اردیبهشت برنامه جنگل نوردی از روستای مشند شروع شد.
در مسیر از روستا های شاغولا – گودی اولری و زره ژیه عبور کردیم وبا کوهپیمایی از میان درختان جنگلی در ساعت ۱۰:۱۰ به چشمه ساری بولاغ رسیدیم.این مکان محل اتصال چندین مسیر کوهپیمایی و جنگل نوردی در منطقه میباشد.
بعد از کمی استراحت مسیر را که تلفیقی از چمنزار ها وبیشه زارها در میان برفهای در حال ذوب شدن بود ادامه دادیم.بالاخره به ۲راهی رسیدیم که مسیرهای گیلده – آبیگلو و ستوم داشی – اسپیناس از آنجا جدا می شد.
با همفکری سرپرست برنامه و مسئول فنی وبا در نظر گرفتن آمادگی نفرات تیم تصمیم به ادامه مسیر در راستای رسیدن به قله اسپیناس گرفتیم.
قله اسپیناس ( اسپینا یا آسپینه) با ارتفاع ۲۱۰۵متر بلندترین قله منطقه آستارا میباشد که آبشار لاتون نیز از آن سرچشمه میگیرد .اگر در روبروی آبشار لاتون بایستید در سمت چپ آبشار بصورت قلعه ای سنگی از دور نمایان است.
هدف بعدی پیمایش در خط الراس ورسیدن به سنگ ستوم (چوبان داشی) که دراین منطقه معروف ویکی از نشانه های کوهنوردان میباشد قرار گرفت.
در ادامه مسیر برف منطقه به سرسبزی وچمن غالب گشته و در جاهایی تا ۱متر نیز برف وجود داشت.حوالی ساعت ۱۴:۳۰به سنگ ستوم رسیدیم وبعد از کمی استراحت مسیر را با شیبی تند بطرف باشماغ داشی و گلین داشی ادامه دادیم.
ترکیب سبزه وگل وبرف زمستانی در اواسط بهار زیبایی و لذت برنامه را چندین برابر کرده بود بطوری که خستگی چندین ساعت پیمایش شیب های تند اثری بر اراده تیم نداشت.
بالاخره ساعت ۱۶ خط الراس را تمام کردیم وبه محل معروف گاز یولی و خان بولاغی رسیدیم.
بعلت کمبود وقت از ادامه مسیر برای رسیدن به قله اسپیناس منصرف شدیم و در امتداد گاز یولی بطرف شهرستان نیارق ادامه مسیر دادیم.
ساعت ۱۷به رودخانه ای که از نزدیکی نیارق میگذرد رسیدیم وطبق هماهنگی که با حسین آقا راننده محترم صورت گرفته بود ،پس از صرف ناهار سوار مینی بوس شدیم وساعت ۲۳:۳۰در جلوی دفتر باشگاه برنامه به اتمام رسید.

با تشکر از جناب آقای شاکری بابت تقبل بخشی از تدارکات برنامه .
نفرات شرکت کننده:
آقایان:
۱-محمود رحمن زاده (عکاس)
۲-محمد شاکری
۳-سلیمان شاکری (سرقدم)
۴-عبداله نظیرزاده
۵-سعید سعدیان (مسئول امداد)
۶-جابر بهشتی
۷-محمد رضا شرافتمند(مسئول فنی ونفرآخر)
۸- علی ملک نژاد(سرپرست)

آلپ تبریز
 اخبار باشگاه و کوهنوردی

گزارش مجمع عمومی سالانه باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز

گزارش مجمع عمومی سالانه باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز مجمع عمومی سالانه باشگاه آلپ با ح…