گزارش برنامه گزارش برنامه های سال 1397 گزارش برنامه های 6 ماهه دوم 1397 گزارش برنامه داش آخان ۱۴ دی ۱۳۹۷ +دانلود ترک مسیر

گزارش برنامه داش آخان ۱۴ دی ۱۳۹۷ +دانلود ترک مسیر

دیدگاه‌ها برای گزارش برنامه داش آخان ۱۴ دی ۱۳۹۷ +دانلود ترک مسیر بسته هستند
333

قله داش آخان با ارتفاع ۲۷۸۰ متر، یکی از قلل کوهستان سهند است، که در جنوب شهر آذرشهر قرار گرفته است.
دسترسی به این کوه از روستای آلاکوزه آذرشهر میسر است که در جنوب این روستا می باشد.
ساعت ۶ صبح جمعه تقریبا همه در دفتر باشگاه حاضر بودند. با تدارکی که دیده بودیم صبحانه مفصلی در دفتر باشگاه خورده و راس ساعت ۷ به سمت آذرشهر حرکت کردیم. بعد از رسیدن به آذرشهر از راه کمربندی، به سمت روستای خراجو حرکت کردیم. بعدا از عبور از روستای بادامیار در ساعت ۹ به روستای آلاکوزه رسیدیم. مسیر خراجو تا آلاکوزه آسفالت می باشد. که به علت بارش برف دیروز نمک پاشی شده بود و مینی بوس با احتیاط ادامه مسیر می داد.
هوا بدون ابر و آفتابی با باد کم(حدود ۱۵ کیلومتر در ساعت، آن هم در نزدیک قله) بود. هوای بسیار مساعدی برای کوهنوردی محیا بود. بعلت بارش برف دیروز، کوهها پوشیده از برف تازه و سفید بود که منظره زیبایی به کوههای سهند داده بود.
پس از عبور از کوچه های روستا، به دره مشرف به قله رسیدیم. با عبور از باغهای زیبای روستا کم کم قله خود را بیشتر نشان می داد. در ساعت ده و نیم در کنار چشمه به بمدت ۱۰ دقیقه استراحت کردیم. و پس از یک ساعت و ۲۰ دقیقه در کنار چشمه نودان لو استراحت دیگری داشتیم.

تا اینجا شیب کوهپیمایی ما کمتر از ۲۰ درجه بود. بعد از چشمه مسیر خود را از یک شیب ایمن به سمت چپ ادامه مسیر دادیم. این شیب (تقریبا ٣٠ درجه) با برف کوبی سنگین منتهی به یال کوه داش آخان می شد. قله و سنگ های بزرگی که از ستیغ قله جدا شده و به پایین سرازیر شده بود در برابر ما بود.

بعداز کمی استراحت با ۴۰ دقیقه کوهنوردی و برف کوبی در ساعت دو و ده دقیقه به قله داش آخان رسیدیم. همه خوشحال از یک کوهنوردی زمستانی و صعود به قله بودند. منظره زیبایی از کوهستان سهند را در قله دیده می شد. بعداز تبریک به همدیگر و عکس گرفتن در ساعت دو و چهل دقیقه به پایین حرکت کردیم. مسیر برگشت ما همان مسیر صعود بود و بعد از یک استراحت ۱۵ دقیقه مسیر خود را به سمت روستا ادامه دادیم.

در نزدیک روستا به مدت ۱۰ دقیقه تمرین کششی انجام دادیم. در نهایت در ساعت پنج و ربع به روستا رسیدیم. کاپیتان حسین، مثل همیشه با چای داغ از ما پذیرایی کرد ولی برای استراحت و خوردن نهار به محل تاریخی قدمگاه در روستای بادامیار رفتیم و مورد استقبال مسول آن آقای رحیمی اقدم قرار گرفتیم .

ایشان مهمان نوازی نمودند و یک اتاق را در اختیار باشگاه قرار دادند. دیدن اتاق های سنتی و کرسی آن خالی از لطف نبود. گروه در ساعت ۷ به طرف آذرشهر و تبریز حرکت کرد و برنامه با اختتامی گرم و خوردن بستنی شیرین به پایان رسید.

شرکت کننده برنامه خانم ها و آقایان:
۱) محمد فیض خواه (سرپرست)
۲) رحمان ابراهیمی (مسول فنی و سرقدم)
۳) آرزو صباحی (امدادگر)
۴) محمدرضا شرافتمند (نفر آخر)
۵) خسرو مرحمتی

آلپ تبریز
 گزارش برنامه های 6 ماهه دوم 1397

گزارش مجمع عمومی سالانه باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز

گزارش مجمع عمومی سالانه باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز مجمع عمومی سالانه باشگاه آلپ با ح…